Just to let you know,we have...

Friday, July 17, 2009

ohhh~~setelah aku membisu.....


. "The most precious possession that ever comes to a man in this world is a woman's heart.
--Josiah G. Holland




Helo....wah ramai gak sindir aku tak update blog ni...
dah berabuk dah...bukan aku taknak update...tapi skang ni aku bz ngan flickr dah facebook la....sori para pembaca semua...haish~dan terus terang....aku dah kering idea nak luah....
habis kering dah...asal ada problem jer ilang trus...hoho....
btw...aku still stuck kat negera indonesia ni la kan....stuck!!!boring...sbb amek remedial...
takperlah...nak wat macam mane....sabo lah...sesal pun tak gune...

hmm aku ada story nak kongsi....lalala....citer pasal dua katak...ni time kecik2 dulu nenek aku slalu citer time nak tido..kalau tak citer si tanggang...mesti citer dua katak...ulang2 dan ulang dan ulang sampai aku tidor....
I MISS THAT MOMMENT....

Ada sekumpulan katak sedang menjelajah keluar dari hutan, dua daripada mereka telah jatoh kedalam lubang yang super sempit.Katak lain pun tanye..dalam ke tak...katak lain pun jawablah..dalam!!mesti mati wooo..gerenti takkan dapat kuar nih...Namun dua katak yang kat bawah tu..(dlm lobang)try nak kuar gak..dgn meloncat keluar...sekuat hati..tetapi at the same time..katak2 lain diluar jerit kater jangan lompat...dalam sangat ni...gerenti ko mati la..baik korang mati ngan aman..Namun mereka degil dan keep usaha...
secara tetibe...salah satu katak dibawah lobang itu tergelincir dipinggir lobang ketika melompat dan mati...sedih..yang frog2 dkt atas tu tetap cakap...stop!!!stop!!!

katak tu pedulik aper...dia pijak atas pala membe..trus loncat tinggi..and berjaya...yeeehaa...keluar gak..

sesampainya katak itu kuar dari lobang itu...dia pun ditanya...ko ni...tak dengar ker kami jerit2 jgn2...ha?penat tau kami jerit2...

katak yg berjaya itu pun habaq...ermmm aku ni separa pekak..aku ingat korang bg semangat kat aku....


maser ni aku ckp kat nenek aku...LAAAAA.....

sbnrnya citer ini ada moral of the storie la skit2....

1. there is power of life and death in the tongue. An encouraging
word to someone who is down can cheer or lift or rise them up and help them make it
through the day.

2. a destructive word to someone who is down can be what it takes
to kill or fucked up them.

be careful of what you say. Speak life to those who cross your
path. The power of words... it is sometimes hard to understand
that an encouraging word can go such a long way. Anyone can speak
words that tend to rob another of the spirit to continue in
difficult times. Special is the individual who will take the time
to encourage another. Creepy ha?

but what i can say here....hidup ini kena gamble la!!!!takda dtg golek2
so kalau tak try kiter taktau...tapi...IF KITA TAKUT NAK TRY...JGN DISCOURAGE ORG LAIN KAY....SBB ITU BOLEH WAT ORG LAIN MENYESAL...BLA..BLA...BLA...

4 comments:

Anonymous said...

oooooo00000000ooooooo
begitulah cte katak
asal nenek ak xpnh cte pon
isk3
cte sterusnya roy
:)

dr hakim said...

sbb nenek aku suker citer kot....
hahahah
seterusnya?tunggu

zirconia said...

mcm pnah dgr ar cte nie..hehe

FdausAmad said...

Gua nak ajak lu dtg kenduri kat blog gua.Folo baca doa skali pun takpa.

Related Posts with Thumbnails